7 Mart 2020 Cumartesi

ÖZGE BORAK


(14 Şubat 1982 İstanbul) Eyvah Eyvah ve devam film olan Eyvah Eyvah 2’de canlandırdığı Müjgan karakteri ile sinema severlerin beğenisini kazanmış olan sinema oyuncusu. Ihlamurlar Altında, Küçük Kadınlar ve Eşref Saati gibi pek çok başarılı dizide de rol almış olan Borak, tiyatro kökenlidir. Sanat hayatına henüz 8 yaşındayken kazandığı Şehir Tiyatroları Çocuk Bölümü’nde başlayan Borak’ın babası, kendisi gibi tiyatrocu olan İstanbul Devlet Opera ve Balesi baş koreografı Selçuk Borak’tır. Kardeşi Selim Borak İDOB'un baş dansçılarındandır. Borak genç yaşta başladığı tiyatrodan eğitim hayatı boyunca kopmadı ve de İstanbul Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. Aralarında Nazım Hikmet’in unutulmaz eser Memleketimden İnsan Manzaraları ve Turgut Özakman’ın uyarlaması Sarıpınar: 1914’ün de bulunduğu pek çok başarılı tiyatro eserinde rol aldıktan sonra 2003 yılında Kara Gün adlı yapımla sinema dünyasına adım attı. Özge Borak, 2009 yılında 'Eyvah Eyyvah' filminde ve 2008 yılında 'Eşref Saati  dizisinde birlikte rol aldığı oyuncu Bülent Şakrak le 2006 yılında evlendi. 25 Ekim 2010 tarihinde boşandılar.

Filmleri: Benim Adım Feridun 2016, Dedemin Fişi 2015, Eyyvah Eyvah 3 (Müjgan) 2014, Bana Adını Sor (Yasemin) 2014, Eyyvah Eyvah 2 (Müjgan Hemşire) 2010, Eyyvah Eyvah (Müjgan) 2010

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU ÖDÜLÜ (KOMEDİ)

“EYYVAH EYVAH 2” 
Hakan Algül 2010
16. Sadri Alışık  Sinema Ödülü  2011


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder