1 Mart 2020 Pazar

HALE SOYGAZİ


(21 Eylül 195 İstanbul)  Oyuncu ve eski manken. Saint Benoit Ortaokulu'nun ardından Erenköy Kız Lisesi'nden mezun oldu. Üniversitede Fransız Filolojisi ikinci sınıftan ayrılarak İsviçre'ye gitti. Orada mankenlik kursu gören sanatçı Türkiye'ye dönüp manken ve fotomodel olarak çalıştı.

1972'de Saklambaç Gazetesi'nin açtığı Türkiye Sinema Güzellik Yarışmasına katıldı ve birinci oldu. Daha sonra İtalya'da "Avrupa Sinema Güzeli" seçildi. Yurda dönünce on film çevirmek üzere bir anlaşma yaptı. Gittikçe daha geniş kitlelere ulaşan filmlerde oynayan sanatçı, "Çocuğumu İstiyorum" adlı 1973 tarihli yapımda başrolleri paylaştığı Ahmet Özhan'la 1976'da evlendi. Çiftin evliliği kısa bir süre sonra boşanma ile sonuçlandı.
1984 yılında Atıf Yılmaz'ın çektiği Bir Yudum Sevgi'de başrol oynayarak döndü. Atıf Yılmaz'ın yönettiği Kadının Adı Yok, Bekle Dedim Gölgeye filmlerinde baş kaldıran kadın tiplerini canlandırdı. 1997'de Barış Pirhasan'ın yönettiği Usta Beni Öldürsene adlı filmde rol adlı; film, çeşitli festivallerden farklı dallarda 5 ödül aldı. Soygazi, 2004 yılında Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde "Yaşam Boyu Onur Ödülü" ile ödüllendirildi. Aynı yıl Sil Baştan adlı dizi-filmde rol aldı.
Tiyatro sahnesine ilk defa 2000 yılında "Küçük Prens" adlı oyunla çıktı. 2006'da "Özel Bir Gün" adlı oyunda rol aldı.

Rol aldığı filmler:  1997 - Bir Umut 1996 - Usta Ben Öldürsene 1995 - Aşk Üzerine Söylenmemiş Her şey 1992 - Cazibe Hanımın Gündüz Düşleri 1990 - Bekle Dedim Gölgeye 1989 - Küçük Balıklar Üzerine Bir Masal 1989 - Cahide 1987 - Kadının Adı Yok  1985 - Bir Avuç Cennet (Emine) 1984 - Bir Yudum Sevgi 1978 - Maden 1977 - Kördüğüm 1977 - Sevgili Dayım 1976 - Süt Kardeşler 1975 - Nereden Çıktı Bu Velet  1975 - Adamını Bul 1975 - Gece Kuşu Zehra 1975 - Bak Yeşil Yeşil 1975 - Küçük Bey 1974 - Mirasyediler 1974 - Kanlı Deniz 1974 - Unutma Ben 1974 - Ceza Alev 1974 - Unutama Ben 1974 - Gariban 1973 - Aşk Mahkumu 1973 - Kabadayının Sonu 1973 - Ölüme Koşanlar 1973 - Şüphe 1973 - Tatlım 1973 - Aşkımla Oynama 1973 - Bataklık Bülbülü 1973 - Arap Abdo 1973 - Vurun Kahpeye 1973 - Oh Olsun 1973 - Sevilmek İstorum (Hale) 1973 - Bir Demet Menekşe (Nesrin) 1973 - Çocuğumu İstiyorum 1972 - Mahkum 1972 - Bir Garip Yolcu 1972 - Kahpe / Bir Kız Böyle Düştü  1972 - İtham Ediyorum (Selma) 1972 - Kara Murat: Fatih'in Fedaisi (Biyografi.info. https://www.byograf.nfo/ks/hale-soygaz 3/3 )

YAŞAM BOYU ONUR ÖDÜLÜ
Antalya Altın Portakal Film Festivali 2004

ONUR ÖDÜLÜ 15. Uçan Süpürge Festivali 2012

EN İYİ  KADIN OYUNCU ödülü

"MADEN"  1978  Yavuz Özkan
15. Antalya Altın Portakal Film Festivali 1978

Konu: Film, tehlikeli çalışma koşullarına karşı çıkan maden işçilerinin mücadelesini anlatır. Alınmayan önlemler ve kötü çalışma koşulları yüzünden madenlerde ölen işçi sayısı sürekli artmaktadır. İlyas önderliğinde Nurettin ve Halil, işçileri bu ölümlere karşı örgütlenmeye çağırır. Ölümlerin patronlarının ihmalkâr tavırları sebebiyle gerçekleştiğini, haklarını savunmaları gerektiğini söylerler. Bunun için bağımsız bir müfettişin çalışma koşullarını denetlemesini isterler. Bu istek maden sahibi ve patronun desteklediği sarı sendikayı harekete geçirir. İlyas’ı arkadaşlarını yıldırmayan patron ve adamları, onu öldürerek bu işe bir son vermeye çalışır. İlyas’ın yaralanmasına sebep olan bu saldırı, işçilerin mücadelesine güç katacaktır. (Hüseyincan Eryılmaz – tsz.org.tr)

"BİR YUDUM SEVGİ" 1984 Atıf Yılmaz
 21. Antalya Altın Portakal Film Festivali 1984

Konu:
Film, evliliklerinde mutlu olmayan iki kişinin aşk hikâyesini anlatır. Aygül, işsiz ve ailesine karşı ilgisiz olan kocasıyla sorunlar yaşamaktadır. Mahallede sevilen biri olan Cemal ise ailesi tarafından zorla evlendirilmiştir ve onun da evlilik hayatı sorunludur. Aygül, Cemal’den yardım ister ve onun çalıştığı fabrikada iş bulur. Aynı mahallede yaşayan ikili aynı fabrikada çalışmaya başlayınca yakınlaşırlar. Aygül kendi ayakları üzerinde durmaya başladıkça yaşadığı hayattan memnun olmadığını fark eder. Sonunda kocasını ve çocuklarını terk edip Cemal’le yaşamaya karar verir. (Celil Civan – tsa.org.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder