9 Mart 2020 Pazartesi

ŞENAY ORAK


 (1997)  Diyarbakır’da inşaat işçisi bir baba ve ev hanımı bir annenin 4 çocuğundan en büyüğü olan Orak, Turgut Özal İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencisi olduğunu belirtti ve “Ödül almayı hiç beklemiyordum, salonda adım okununca çok sevindim. Zaten apar topar İstanbul’a geldim. Bir şey olduğunu anladım ama ödül vereceklerini tahmin edemedim. Sahnede adımı söylediklerinde kalbim duracak gibi oldu. Filmde sokak çocuğu karakterini canlandırıyorum ya, bu yüzden o ödülü sokakta yaşayan çocuklar adına aldım” dedi.

Filmden para almayan ancak elde edilecek gelirden pay verilecek olan Orak, kazandığı 10 bin TL’yi bankaya yatıracağını anlattı. Orak, “Paramı eğitimim için kullanacağım. Üniversitede konservatuvara gitmek istiyorum. Oyunculukta başarılı olursam en çok Şener Şen, Melek Baykal ve Şafak Sezer’le oynamayı isterim” diye konuştu.

 
29. Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde ilk kez bir çocuk ‘En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü aldı. Min Dit’in 14 yaşındaki başrol oyuncusu Şenay Orak, yönetmen Miraz Bezar’a giderek “Bu rol benim” demiş ve serüven başlamış

 EN İYİ KADIN OYUNCU ÖDÜLÜ

MİN DİT “BEN GÖRDÜM”  Miraz Bezar 2009, 
29. İKSV İstanbul Kültür Sanat Vakfı Film Festivali 2010
Konu: Film, anne ve babasını kaybeden iki kardeşin öyküsünü anlatır. Kardeş olan Gülistan ve Fırat ailesiyle beraber Diyarbakır’a düğüne gider. Düğün dönüşünde arabaları JİTEM çalışanları tarafından durdurulur. Bir anda Gülistan ve Fırat’ın gözleri önünde anne ve babası öldürülür. Bu olayın ardından yalnız kalan iki kardeş, hayat mücadelesi vermeye çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi – tsa.org.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder