28 Şubat 2020 Cuma

AYÇA DAMGACI


 (1973 İstanbul). İktisat Fakültesinde okurken oyuncu olmaya karar vermiş ve Şahika Tekand Oyunculuk ve Sanat Stüdyosunda eğitim almıştır. Ardından İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tiyatro Bölümü'nden mezun olmuştur.
2008 senesinde başından geçmiş olan olaylar ile ilgili senaryosunu yazıp başrolünü oynadığı “Gitmek” isimli  film  ile tanınmış ve birçok ödül almıştır.
Göçebe Şarkılar isimli bir grupta vokallik yapan Ayça Damgacı bugüne kadar İlk Bakışta Aşk, Işık, Ay Lav Yu, Gitmek, 72. Koğuş, Unutma Beni İstanbul, Gece, Yaktın Beni, Yozgat Blues, Güldünya, Canım Ailem, Aramızda Kalsın ve O Hayat Benim gibi projelerde rol almıştır.

Rol aldığı filmler:
Ay Lav Yu Tuu 2016, Yaktın Beni ((Misafir Oyuncu) Maria) 2015, Gece 2014, Yozgat Blues (Neşe) 2013, Şimdiki Zaman (Sigara İçen Müşteri) 2012, 72. Koğuş (Kara Ayşe) 2011, Unutma Beni İstanbul (Ayça) 2010, Ay Lav Yu (Fehime) 2009, Gitmek (Ayça) 2008

EN İYİ KADIN OYUNCU

"GİTMEK / Benim Marlon ve Brandom”  2008 - Hüseyin Karabey
27. İKSV İstanbul Kültür Sanat Vakfı Film Festivali  2008
15. Altın Koza Film Festivali 2008
14.Saraybosna Film Festivali  2008
35. Uluslararası İstanbul Film Festivali 2016

Konu: Filmde, Ayça’nın sevgilisi ile buluşmak için çıktığı yolculuk anlatılır. Ayça ve Hama Ali bir filmde birlikte rol alırlar. Aralarında bir aşk başlar. Ancak filmden sonra her ikisi de eski hayatlarına döner. Ayça İstanbul’da, Hama Ali Kuzey Irak’ta yaşamaktadır. Birbirlerine mektuplar gönderir ve buluşacakları günün hayalini kurarlar. Hama Ali, beklenen savaş yüzünden ülkesinden ayrılamaz. Ayça, Süleymaniye’ye Hama Ali’nin yanına gitmeye karar verir. Bu sırada Amerika Irak’a savaş açar. Savaşa ve sınırlara rağmen, Ayça sevgilisine kavuşmak için yola düşer. (Aybala Hilal Yüksel – tsa.org.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder